Call of Duty World at War
A modern kori hadviselést követően a
sorozat visszatért a második világháborúhoz. Ezúttal az amerikaiak
részéről a Csendes-óceán a hadszíntér, az oroszok esetében pedig
Sztálingrád ostromától Berlin elestéig vívhatjuk ki a győzelmet egy
közönséges baka uniformisába bújva. A Treyarch csapatának feladták a
leckét - a szinte tökéletes negyedik rész után valami újat kellett
hozniuk a sorozatba, s közben tartaniuk kellett magukat a magas mércéhez
is.
Nehéz új színt vinni az Activision világháborús
sikersorozatába, pláne úgy, hogy a játék eredeti fejlesztője, az
Infinity Ward tavaly több "Év játéka" címet is bezsebelt a Modern
Warfare-rel. Ám a kiadó követte azt a módszert, hogy minden páratlan
rész készítését egy másik stúdiónak adja ki, most nevezetesen a
Treyarchnak. Persze a harmadik epizód harmatgyenge végeredményét
tekintve kissé szokatlan egy újabb esély, többen a rosszallásukat
fejezték ki a középszerű termékeket produkáló fejlesztők ellen, ám ők
mindenkit megnyugtatnak: most jött el az ő idejük, s a World at War
sokkal jobb lesz, mint eddigi referenciáik.
Tény, hogy a
bejáratott játékmeneten nemigen kellett csiszolni, inkább a hangulati
tényezők vesznek radikális fordulatot. Bizony, a Call of Duty életében
megszűnt a vértelen csaták sora, az új rész a háború elállatiasodott,
mocskos, túlélésre törekvő oldalát mutatja be, az alapvető emberi
tisztesség figyelmen kívül hagyásával. Genfi egyezmény? Felejtsd el! Itt
éppúgy természetes a hadifoglyok öncélú kínzása és kivégzése, mint az
ellentétes oldalon a bevetett lángszórótól összeégett japán katonák
lemészárlása. Ehhez még hozzájön a káromkodásokkal megtűzdelt katonai
szleng, s rögtön tisztába lehetünk a játék elborzasztó
témaválasztásával, és mindazzal, ami a történelemkönyvekből kimaradt.



