Kiadó: Activision
Fejlesztő: Infinity Ward
Platform: PC
Típus: FPS, Világháborús
A Call of Duty 2-nél egy részben saját fejlesztésű
agyontuningolt Quake 3-as motort használtak. Az új grafikus motor
rendkívül jól sikerült: megnövelt poligonszámú objektumok és karakterek,
látványos füst- és robbanás-effektek, valósidejű fény-árnyék hatások
tarkítják a játékot. A játék jól a gépünkhöz igazítható, gyengébb gépen
is tökéletesen futtatható, mivel akár DirectX 7 mód-ban is játszhatunk,
de erősebb gépeken természetesen a DirectX 9 mód nyújtja a legjobb
grafikát.
A második rész 27 egyjátékos küldetést tartalmaz 3
főkampányra osztva (amerikai, brit, orosz), valamint 13 többjátékos
térképen 5 különböző játékmódban harcolhatunk egymás ellen. Részben
megszűnt a linearitás, azaz egyes küldetéseket bármilyen sorrendben
választhatunk, sőt küldetések közben is különböző sorrendben hajthatjuk
végre néhány feladatunkat. Bármikor végigjátszhatjuk bármelyik küldetést
a Mission Select menüben kiválasztva. A korábbi részekhez képest
nagyobb, nyílt területeket kapunk, szabadabban bejárható pályákkal.
Ennek köszönhető, hogy egyes feladatokat tetszés szerinti sorrendben
oldhatunk meg.
A rengeteg újítás között az egyik legszembetűnőbb
a játékmenet tekintetében az automatikus mentés, melynek hála, a
konzolokhoz hasonlóan nem kell mentenünk. A küldetések közben is több
helyen ment a gép, így sikertelenség esetén automatikusan újrakezdhetjük
az adott részt. A másik jelentős játékmenetet érintő újítás az életerő
kezelése. Nincs ugyanis jelezve sehol, nem látunk számokat vagy csíkot.
Helyette folyamatosan gyógyulunk, regenerálódunk. Ha mégis nagyobb vagy
több talált érne egyszerre, akkor vérszínben lüktet a képernyő és
figyelmezetést kapunk, hogy húzódjunk fedezékbe. Amennyiben ez nem
sikerül és további sérüléseket szerzünk, meghalunk.
A történet
kezdetén természetesen kiképzésen veszünk részt (tutorial), mely igen
hamar véres harcba torkollik, s máris a csatatéren találjuk magunkat. A
küldetések mindegyike változatos, akciódús, hangulatos, rendkívül jó
munkát végeztek a pályakészítők a külső és belső helyszínek
megalkotásánál egyaránt. A CoD 2 számtalan élethűséget és hangulatot
fokozó effekttel és grafikai elemmel büszkélkedhet. Téli tájakon a hó
szállingózik, a kabátok alja havas, az emberek egész teste mozog
levegővételkor, hidegben látszik a lehelet, sérülések vannak a katonák
arcán. Néhol döglött tehenek és lovak hevernek, melyeket legyek rajzanak
körül a melegben (esős időben viszont nem). A kidolgozottságot és
részletességet mutatja az is, hogy a tereptárgyként előforduló bicikli
lánckerekén minden egyes fog jól látható, sőt még láncszemkapcsok is
kivehetőek (eddig a Splinter Cell-ben volt a legjobb bicikli, most már a
CoD 2-ben van).
A régi alapszabály most is érvényes, azaz
mindig legyen tele a tárunk, amint lehetőségünk van töltsünk újra, mivel
bármikor szembekerülhetünk az ellenséggel, akinek nem elég néhány
golyó, ugyanis még a földön fekve is pisztolyt rántanak és lőnek ránk. A
TAB-bal ellenőrizhetjük feladatainkat. Célunk a folyamatos haladás
legyen, sokszor elég csak visszaszorítani az ellenséges katonákat. A
harc hevében is ügyeljünk a gránátokra, ebben segít a gránátjelző, mely
akkor jelenik meg, ha közelünkben robbanásveszély van. Ilyenkor
meneküljünk minél messzebb a gránáttól. Távcsöves puskát használva a
Shift-tel visszatarthatjuk lélegzetünket, így pontosabban lőhetünk. A
feladatok elég változatosak előfordult, hogy a csatatéren keresztül
húzódó telefonvezetéket kellet megjavítani, viszont a tankos küldetések
száma kevés lett és azok sem túl izgalmasak. További hátrányként
említhető a karakterek megjelenése, gyakran mögém tette a gép az új
ellenségeket, ezért könnyen hátba támadtak.
A folyamatosan pergő
történetnek, a hatalmas harci jeleneteknek, az élethű környezetnek, a
szemkápráztató effekteknek köszönhetően olyan élményt nyújt a Call of
Duty 2, hogy szinte lehetetlen abbahagyni. (Én kétültő helyemben
játszottam végig, pedig nem egy rövid játék.)
A Call of Duty 2 megjelent bővített változatban is, a Collector's Edition extrái: fém jellegű doboz, játékbemutatók, művészeti tárlat, SP végigjátszás fejlesztői kommentárral, interjú Len Lomell veteránnal a Ranger hadosztályról és a Pointe du Hoc bevételéről, interjúk a szinkronszínészekkel, a színfalak mögött az Infinity Ward fejlesztőivel.
Forrás: Játékhirek